Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

W porządku. Ludzie zwykle zakładają, że jestem bezradną dziewczynką tatusia, ale dam sobie radę.

—Asami przyjmująca przeprosiny Korry.

Asami Sato jest jedną z postaci w serialu animowanym Legenda Korry. Służy jako tertartagonista w pierwszych dwóch sezonach, a następnie deuteragonistka w kolejnych dwóch sezonach. Chociaż jej ojciec sprzymierzył się z Równościowcami, uznała, że jego działania były złe i postanowiła stanąć przeciwko niemu. Była w miłosnym trójkącie z Mako i Korrą i była zmuszona patrzeć, jak jej chłopak chodzi z inną kobietą. Po uwięzieniu ojca Asami przejęła Future Industries. Pozostała dobrą przyjaciółką Korry, mimo że obie kochały tego samego mężczyznę i była ogólnie bardzo uprzejma i urocza, pomimo jej pochodzenia z bogatej rodziny i bycia córką Równościowca.

Nie jest tkaczką, ale zna się na walce wręcz, a także potrafi się posługiwać naelektryzowaną rękawicą zabranej jej ojcu. Jest także doskonałym kierowcą, potrafiąc pilotować wszystko, od motoroweru, przez satomobil, po dwupłatowiec.

W angielskiej wersji głosu użycza jej Seychelle Gabriel, a w polskiej Anna Bojara.

Osobowość

Asami jest uroczą i uprzejmą młodą kobietą, ale jest też niezależna i zdolna do samodzielnego radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Mimo, że jest przyzwyczajona do luksusów ze względu na swoje bogate pochodzenie, nie myśli o sobie jako o „małej córeczce tatusia”, wbrew temu, co niektórzy myślą, i zachowuje pokorną i skromną postawę, wykorzystując swoje bogactwo i umiejętności, by pomagać innym. Asami ma również swoją twardą stronę i nie boi się stanąć w obronie tego, w co wierzy.

Asami została wychowana przez swojego ojca na sprytną kobietę biznesu i jako taka bardzo poważnie traktuje obawy związane z Sato Industries. Po tym, jak jej ojciec okazał się radykalnym zwolennikiem równości i został aresztowany, Asami postrzega interes ojca jako jedną z nielicznych części jego pracy, które można dobrze wykorzystać. Jej wysoka moralność i osąd powstrzymały ją przed rozwinięciem jakichkolwiek uprzedzeń wobec tkaczy w ogóle, pomimo zamordowania jej matki z rąk jednego z nich. Potrafiła wybrać moralny wzniosły poziom ponad jedynymi więzami rodzinnymi, które wciąż pozostały, jej ojcem, demonstrując swój silny charakter.

Szlachetny charakter Asami jest najlepiej widoczny w obliczu trudności i chociaż była zraniona i urażona, Asami nie okazała złości wobec Korry, nawet gdy próbowała ukraść jej chłopaka. Jej troskliwa natura była nadal powszechna, nawet po zerwaniu z Mako, ponieważ życzyła mu dobrze, zanim wyruszył na niebezpieczną misję. Mimo to czuła urazę do swojego ojca, obciążonego jego zdradą, której konsekwencje przenosiły się na poziomie osobistym i biznesowym. W przeciwieństwie do swojej zwykłej troskliwej i sympatycznej natury, przez lata nie potrafiła okazywać ojcu współczucia ani przebaczenia, pragnąc zranić go tak samo, jak on ją zranił. Jednak po otrzymaniu serdecznych przeprosin i zauważeniu, jak bardzo cierpiał z powodu własnej winy, była gotowa przynajmniej spróbować dać mu kolejną szansę.

Ciekawostki

  • Podczas swojego debiutu Asami miała być niegodziwym szpiegiem działającym pod rozkazami jej ojca, tak naprawdę nie kochając Mako i była w zmowie z Równościowcami, aby zlikwidować wszystkich tkaczy. Jednak Asami została przepisana na bohaterską postać po tym, jak twórcy zaczęli ją lubić.
Advertisement