Bohaterowie Wiki
Advertisement
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Nic nie znaczy dla mnie więcej niż ten gang. Zabiłbym za niego. Z radością bym za niego umarł. Chciałbym, żeby było inaczej... Ale to nie my się zmieniliśmy.

—Morgan w ostatnim zwiastunie.

John to zrobił. On jedyny. Reszta z nas... nie. Ale... próbowałem. Ostatecznie. Próbowałem.

—Ostatnie słowa śmiertelnie chorego Arthura Morgana.

Arthur Morgan - antybohaterski protagonista Red Dead Redemption II. Chociaż Arthur z natury nie jest zły, popełnia kilka złych czynów w całej historii i (w zależności od wyborów gracza) staje się bardziej bezwzględny i gwałtowny w trakcie gry.

Głosu użyczył mu Roger Clark.

Biografia[]

Arthur urodził się w 1863 roku w Lyle'a i Beatrice Morgan, ale jego matka zmarła, gdy był bardzo młody. Lyle był przestępcą i banitą i został aresztowany za kradzież w 1874 roku, a Arthur opisał go jako „drania bez dobra”. Arthur był świadkiem jego śmierci, gdy był również młody i pomimo tego, że nie lubił swojego ojca ani nie znał swojej matki, zachował dla nich zdjęcia dla wygody lub zamiłowania do nich.

Około 1878 roku Arthur został odebrany i adoptowany przez Dutcha van der Linde i Hosea Matthewsa, i uważał ich za ojców zastępczych. Z biegiem czasu Arthur zaczął dzielić wizję Dutcha, czyli życia wolnego od cywilizacji i prawa, stając się jednym z najbardziej zaufanych członków gangu. W młodości Arthur poznał i zakochał się w Mary Gillis, ale jego przestępcze życie i dezaprobata dla rodziny Mary spowodowały rozpad ich związku.

Później Arthur wchodzi w interakcje seksualne z młodą kelnerką o imieniu Eliza, oraz urodziła mu syna, Isaaca. Pomimo współpracy z gangiem van der Linde, Arthur zaoferował swoje wsparcie i spędził z nimi dobry czas, często odwiedzając ich kilka miesięcy i dni. Pewnego dnia Arthur przybył do domu, ale ten był spalony, a później dowiedział się, że zostali zabici przez rabusiów za dziesięć dolarów. Ten incydent głęboko zahartował Arthura i nigdy tak naprawdę nie poradził sobie z bólem utraty dziecka ale z czasem polubił syna Johna i Abigail Marston - Jacka.

Osobowość[]

Arthur jest zimnym, zamyślonym banitą, który często ucieka się do przemocy i ma bardzo niewiele moralnych skrupułów, jeśli chodzi o zabijanie. W najgorszym przypadku Arthur może być całkowicie pozbawiony emocji i nieczuły na ludzi, których skrzywdził. Pomimo tego, że jest zdolny do popełniania takiej przemocy, Arthur ma zabawną stronę swojej osobowości, która ujawnia się wśród tych, z którymi jest przyjazny. Nie stroni od żartów i sarkazmu wśród swoich przyjaciół. Warto zauważyć, że Arthur był miły i uprzejmy dla syna Johna Marstona, Jacka.

Pomimo swojej zdolności do popełniania wielkich aktów przemocy, Arthur ma swój własny kodeks moralny i nie wierzy w niepotrzebne zabijanie. Zwłaszcza jeśli zagraża to jemu samemu lub tym, na których mu zależy. Został również wychowany przez Holendrów, by wierzył, że zemsta jest bezowocnym przedsięwzięciem. Wygląda na to, że Arthur ściśle wierzy, iż przemoc powinna być zimna, konieczna i bez uczuć, nigdy nie czyniona z osobistej przyjemności lub bez powodu.

W swoim własnym rozumowaniu, Arthur zdaje sobie sprawę, że jest „złym człowiekiem” i wyraźnie rozumie, że jego zachowanie jest złe pod względem moralnym. Jednak usprawiedliwia swoje własne działania jako różniące się od większości przestępców jako, że gang Van der Linde wyznaje filozofię, w którą Arthur szczerze wierzył, że może pomóc ludziom. Ale wkrótce zdał sobie sprawę, że ta filozofia jest podstępem lub „wymówką”, jak ujął to później John Marston.

W przeciwieństwie do większości okresów czasowych, Arthur nie wyznaje seksistowskich ani rasistowskich poglądów, nawet twierdząc, że nienawidzi ich po równo.

Linki zewnętrzne[]

Advertisement