Bohaterowie Wiki
Advertisement
Do szablonu +18.png
Uwaga!

Zawsze wiedziałem, że nie należę do tego świata. Nie zostałem do tego stworzona. Ale nigdy nie zapomnę – tych, którzy mnie zdradzili i tych, którzy nigdy nie zawiedli mojego zaufania. Nie przyniosę nic z Gontranno oprócz tej lekcji: nigdy nikomu nie ufaj i polegaj na swoim instynkcie. Zapomnij o przeszłości. Tutaj nigdy nie znajdę spokoju. Więc będę szukał sprawiedliwości dla siebie. Wybiorę prawdę, którą lubię.

—Monolog Agenta 47 w zakończeniu Hitman 2: Silent Assassin, gdy opuszczał Kościół Vittorio.

Agent 47 (znany po prostu jako 47 i Hitman) jest tytułowym głównym bohaterem i antybohaterem gier z serii Hitman i jej filmowych adaptacji.

Głosu we wszystkich grach użyczył mu David Bateson w wersji angielskiej, a w Hitman: Rozgrzeszenie, w wersji polskiej zagrał go Paweł Małaszyński. W filmie z 2007 roku wcielił się w niego Timothy Olyphant, a w filmie Hitman: Agent 47 zagrał go Rupert Friend.

Charakterystyka[]

Wygląd[]

Agent 47 to wysoki, łysy i umięśniony mężczyzna o ciemnoniebieskich oczach, ciemnych brwiach, bardzo jasnej skórze i wytatuowanym kodzie kreskowym z tyłu głowy. Jego twarz jest pozbawiona wyrazu i emocji, z długimi rysami twarzy, dużymi kośćmi policzkowymi i zagłębionym czołem. Nosi czarny garnitur z czarną marynarką, biały podkoszulek, czerwony krawat, formalne czarne spodnie garniturowe, czarne skórzane rękawiczki i formalne, wypolerowane czarne buty.

Osobowość[]

47 wydaje się trzymać wiary religijnej i wierzy, że może zostać odkupiony, ponieważ morduje tylko przestępców i skorumpowanych urzędników, i kanonicznie unika śmierci niewinnych, gdy tylko jest to możliwe, podczas wypełniania kontraktu (chociaż nie jest ponad zabijaniem niewinnych w Krwawej forsie). Ma bliską relację z Obiektem 6 (Lucasem Greyem) i Dianą Burnwood. Potrafi też być czuły wobec zwierząt. Pomimo tego, że jest świetnie wyszkolonym i niebezpiecznym zabójcą, 47 jest niezwykle lojalny i oddany swojej pracy oraz wykonuje swoje misje z profesjonalizmem i wielką skutecznością.

47 jest również niesamowicie uczciwy, używając dokładnej terminologii, aby subtelnie zasugerować swoje prawdziwe intencje. Jest również w stanie zdobyć dowolne umiejętności, nie ograniczając się do używania dowolnej broni lub stroju, latania dowolnym pojazdem lub prosperowania w każdym zawodzie, którego wymaga jego przebranie. Pomimo swojej stoickiej natury, ma szczególną nienawiść do tych, którzy próbują poddawać dzieci eksperymentom, do których był zmuszony przejść, a Warren Ashford, Marcus Green, Raymond Valentine i Blake Dexter są tak podli w jego oczach, że nie ukrywa, iż czuje do nich ogromną pogardę.

Ciekawostki[]

  • Początkowo Paul Walker miał grać Agenta 47, ale po jego śmierci w 2013 roku, po nakręceniu siódmej części Szybkich i wściekłych, jego miejsce zajął Rupert Friend.
  • Agent 47 i Diana Burnwood to jedyne postacie, które pojawiły się w każdej grze z serii Hitman do tej pory.
  • W Hitman: Krwawa forsa Agent 47 miał kanarka. W ostatniej misji skręca mu kark, choć nie jest to wyraźnie powiedziane ani pokazane.
  • Pod wieloma względami Agent 47 jest podobny do Solid Snake'a z serii Metal Gear, ponieważ obaj mieli trudne dzieciństwo, obaj są klonami, obaj są mistrzami skradania się, a osobowość Snake'a jest nieco podobna do Agenta 47 w czasach młodości.
Advertisement