Bohaterowie Wiki
Advertisement
Bohaterowie Wiki

Nie było mnie tam, kiedy Naród Ognia zaatakował mój lud. Tym razem będzie inaczej.

—Aang do szefa Arnooka

Proszę posłuchaj mnie. Nie musimy walczyć. Masz moc, aby zakończyć to tutaj i zatrzymać to, co robisz.

—Awatar Aang do Króla Feniksa Ozaia przed ich ostateczną bitwą.

Władco Ognia Ozai, ty i twoi przodkowie zniszczyliście równowagę tego świata, a teraz zapłacicie za to najwyższą cenę!

—Aang przed usunięciem tkania Ozaia.

Awatar Aang jest tytułowym głównym bohaterem serialu animowanego Awatar: Legenda Aanga, a także pośmiertna postać w Legendzie Korry.

Osobowość

Na pierwszy rzut oka Aang był kochającym zabawę, nieco naiwnym i żądnym przygód chłopcem z poczuciem humoru. Posiadał głęboki szacunek dla życia i wolności, odmawiał jedzenia mięsa i często niechętnie walczył w młodości. Pragnął poznawania nowych ludzi i miejsc. Jego częste zbaczanie z kursu frustrowało zarówno sojuszników, jak i wrogów. W pewnym momencie zazwyczaj chciał zapomnieć o swoich obowiązkach jako Awatar i tęsknił za normalnością, którą posiadali inni. Jednak Aang zawsze był dumny ze złożonej sieci przyjaciół obejmującej wszystkie cztery narody, a wojna nie stała mu na drodze. Ponadto nie mógł się doczekać zabawy z całą egzotyczną fauną w każdym odwiedzonym przez siebie miejscu. Niezależnie od tego, czy były to pingwiny wydry, skaczące lamy, świnie czy gigantyczne ryby koi, żadne zwierzę, które Aang widział, nie był przez niego nieujeżdżane.

Jednak w tej beztroskiej powierzchni Aang ukrywał wielkie poczucie winy i ciężki psychiczny ciężar w swoich obowiązkach jako Awatar. Jako niechętny bohater żałował, że nie był tam, aby pomóc swojemu ludowi sto lat wcześniej. To początkowo sprawiło, że ukrywał swoją prawdziwą tożsamość przed przyjaciółmi i nadal miał tendencję do rezygnacji w swoich studiach nad sztukami tkania, mimo że naturalnie był w nich wzorowy. Miał również tendencję do odczuwania niepokoju, gdy widział zniszczenia spowodowane wojną stuletnią, wierząc, że jako Awatar miał za zadanie zapobiegać takim wydarzeniom. Ostatecznie Aang postanowił przestać rozpamiętywać przeszłość; Jednak kilkakrotnie jego pragnienie zakończenia wojny powodowało, że podejmował desperackie działania, takie jak próba wywołania stanu Awatara lub stawienie czoła Władcy Ognia Ozaiowi, zanim w pełni opanował wszystkie żywioły.

Ciekawostki

  • Chronologicznie, Aang ma drugą najdłuższą żywotność ze wszystkich znanych Awatarów, umierając 165 lat po swoim urodzeniu; zostaje pobity jedynie przez Kyoshiego, który dożył 230 lat.
  • Ponieważ Awatar Roku był pradziadkiem Zuko, Azuli i Kiyi ze strony matki i był poprzednim Awatarem, Aang, Zuko, Azula i Kiyi byli duchowo spokrewnieni. Ponadto, ponieważ Roku był dziadkiem Ursy, Aang był również duchowo spokrewniony z Ursą.
  • Aang był leworęczny w jednym ze swoich poprzednich wcieleń, o czym wspomina Katara.
  • Aang i Piandao to jedyne potwierdzone postacie z oryginalnej serii, które miały oboje rodziców jako tkaczy.